Digitaalinen markkinointi: Syvempi katsaus

 No olipas pelkkä pintaraapaisu tuo edellinen postaus. Vaan olisihan siihen voinut lisätä vaikka ja mitä. Ehkä kuitenkin parempi erotella nämä postaukset keskenään. 

Digitaalinen markkinointi: Verkkosivut

Verkkosivut ovat itselleni tuttua huttua, joten huomaa, että kirjoittaminen niistä on jotenkin haasteellista kun se on niin itsestäänselvyys. Olen Wordpressillä ja aikanaan Apsiksella pyörittänyt verkkosivuja jo vajaa 10 vuotta. Pitkä aika ja paljon on muuttunut. Jotain koodaamisestakin on tarttunut matkaan ja itseasiassa olin jossain vaiheessa varma, että koodari olisi minulle sopiva ammatti. kävin muutamia kursseja mm. Tradenomiliiton järjestämänä, mutta en se ehkä sitten ollutkaan se lempilapsi. On hyvä osata perusjuttuja, sillä aina tulee eteen kaikenlaista, vaikka Marketing Cloudin uutiskirjeiden kanssa. Koodi pitää olla kunnossa ja on järkevää, helpompaa ja nopeampaa olla opetellut itse perusasiat niin ei tarvitse aina devaajaa tai jotain muuta oikeastaan melko tyhmillä kysymyksillä vaivata :D Mutta siis SEO/SEM on itselle tuttua ja hakukoneoptimointi on muutenkin itselle mielenkiintoinen ja miellyttävä aihe. Onneksi myös yrityksissä on huomattu sen tärkeys ja siihen saa panostaa enemmän omaa työaikaansa. Analytiikka on tietenkin tärkeää, siitä on jonkin verran Googlen kautta itselläni myös kokemusta. Samoin Marketing Cloudista saan uutiskirjeisiin analytiikkaa. CTR ja CTA tuntuu muuten olevan kovassa huudossa nyt ainakin kaikilla Facebookin markkinointialustoilla :D Myös ländereiden tekeminen on itselle tuttua. Remarketing/ targetin liittyy vahvasti. Ainakin vaateyritykset tuntuvat tekevän tätä, jos jättää esimerkiksi tuotteet ostoskoriin, eikä jostain syystä vie ostoa loppuun.

Display mainonta

Tämä on aihe, mikä kiinnostaa myös paljon. Ja pitäisi ehdottomasti päästä tutustumaan ja oppimaan enemmän ja kunnolla tästä. Luennolta poimin itselleni nämä tärkeät asiat tähän muistiin:



Vaikuttaja-, some- ja blogimarkkinointi

Nykypäivänä erittäin tärkeät asiat, varsinkin yhteistyöt. Näissäkin on hyvä muistaa tiettyjä ohjeita, joita itsellä on muistissa tästäkin. Tietysti.

--> Opas kaupallisten yhteistöiden merkitsemiseen

--> Vaikuttajamarkkinointi sosiaalisessa mediassa

Learn-alustalla olikin hyviä linkkejä erilaisiin digitaalisen markkinoinnin aiheisiin, tässä muutamia omia lempilapsia:

Maksuton SEO-opas

Dagmar SEO/SEM

Black hat SEO

Tämä oli aihe, jossa tuli paljon tuttua, mutta myös paljon uutta! Tästä saisi varmasti rakennettua oman opintokokonaisuudenkin. Olisin heti tulossa kurssille! Oma oppimiseni ja tietoni syvenivät paljon tämän asian käsittelyssä ja opintomateriaalien parissa. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Viimeinen postaus: Ansaintalogiikka, kiertotalous ja pohdintoja kurssista

Asiakkuuden hallinta part. 2

Dynamics365 -järjestelmä: Pohdintaa ja mietteitä luennon jälkeen