Dynamics365 -järjestelmä: Pohdintaa ja mietteitä luennon jälkeen

 No niin. En edes tiedä mistä aloittaa. En todellakaan osannut ennen tätä käyttää järjestelmää. Nyt jo hieman enemmän, sitä tukemassa on ollut luennot ja tehtävät. Sekä se materiaali. Mitä siis olen jo oppinut. No, ehkä vain pintaraapaisun kaikesta. Dynamics auttaa siis hallitsemaan asiakkaisiin liittyviä asioita. Tämä selvä. Se myös tarjoaa ratkaisuja myynnin, markkinoinnin ja muun hallinnan organisoimiseksi. Ok. Tiedot ovat yhdessä paikassa, eikä useita järjestelmiä sinällään tarvita, ainakaan näitä tietoja keräämään. Mahtavaa!

Dynamics siis on alusta kaikelle yrityksen tarvitsemalle asiakkuuden hallinnalle.

Monissa asiakkuudenhallintajärjestelmissä käyttäjät voivat seurata myyntimahdollisuuksia, automatisoida markkinointitehtäviä, saada merkityksellisiä tietoja asiakkaiden käyttäytymisestä sekä luoda mukautettuja raportteja ja mittaristoja. Tehtävien ja tietojen keskittämisen mahdollistama tehostuminen auttaa myynti- ja markkinointitiimejä keskittymään ydintehtäväänsä, pysymään ajan tasalla kaikista myyntimahdollisuuksista sekä luomaan optimoitua asiakaskokemusta.

Ymmärrä asiakkuudenhallintaa. 

Ehdottamasti hyvä kappale tuo. Voimme siis seurata liidejä (opittu jotain uutta sanavarastoon!), myyntiä, ja muita. Homma roger, mutta miten? Kuka on yrityksessä vastuussa tietojen viemisestä järjestelmään, huolehtiiko jokainen oman tonttinsa tiedot oikeiksi? Järjestelmällähän voidaan kerätä asiakaspalautteita ja toteuttaa sähköpostikampanjoita. Nyt meni mielenkiintoiseksi, kuten sanottu Marketing Cloud ja Apsis ovat järjestelmiä, joita olen käyttänyt uutiskirjeiden lähettämiseen. Tässä setissäkö sekin olisi mahdollista. Olenkin usein miettinyt miksi toimintoihin on useita eri järjestelmiä ja miksei yhteensopivia toimenpiteitä voida järjestäen tehdä samassa järjestelmässä. Järjestelmän avulla voidaan ehkä jopa oppia ymmärtämään asiakasta ja asiakaspolkua. 

Olisi ollut mahtava tutustua myös erilliseen Dynamics365 Marketing -järjestelmään. Ehkä tunnukset ovat auki kurssin jälkeenkin, vai sulkeutuvatko heti? Nyt ei valitettavasti ole aikaa tutustua tähän osioon, vaikka voi niin toivoisin. 

Ompas haasteellista miettiä mitä on oppinut ja voiko sanoa oppineensa, jos on ihan newbie vielä tässä kentässä? Ehkä jotain kuitenkin, sillä tällä hetkellä oma työnhakuni on käynnistymässä ja lisäsin CV:hen Dynamics365 alkeiden hallinnan. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Viimeinen postaus: Ansaintalogiikka, kiertotalous ja pohdintoja kurssista

Asiakkuuden hallinta part. 2