Tutustu aiheeseen: Digitaalinen markkinointi

Ai jai, lempilapseni: Digitaalinen markkinointi. Niin moninainen ja kasvava kokonaisuus, jossa on mielenkiintoista olla mukana. Koko sosiaalinen media ja kaikki sen alustat. Digitaalinen markkinointi on mielestäni kaikki internetissä tapahtuva markkinointi, liittyy se sitten suoraan tuotteisiin tai palveluihin. Myös brändimainonta kuuluu tähän, en vain osaa määritellä meneekö se tuotteiden tai palveluiden markkinointiin kovin hyvin sisälle. Eli kaikki markkinointi / mainonta joka tapahtuu erilaisten digitaalisten välineiden kautta, tietokoneet, tabletit, älypuhelimet, ulkomainonta. Aivan koko potti.

Digitaalinen markkinointi onkin viime vuosina otettu paremmin yrityksissä haltuun, mutta ei sen missään nimessä tarvitse syrjäyttää perinteisempiä mainontamuotoja. Koen, että pitää löytää balanssi, vaikkakin printtimainonnan osuus on huomattavasti laskussa.  Tämä on ihan looginen suunta, jos miettii paljonko ihminen päivässä näkee ja paljonko altistuu erilaisille logoille ja mainonnalle ihan huomaamattaan. Koen kuitenkin, että radiomainonta on vielä hyvä väylä mainontaa ja oli mainontamuoto mikä tahansa pitäisi mainonnan olla yhtenevää ja ajatella laajaa kokonaisuutta, jossa mainonta vaikkapa maidolle on jatkumo.

Mahtava aihe kaikenkaikkiaan. Digitaalisella markkinoinnilla saadaan varmasti halvemmalla (verrattuna perinteiseen mainontaan) laajempi peitto markkinoille. Lisäksi sen mitattavuus on omaa luokkaansa ja erinomainen. Digitaalisen markkinoinnin avulla voidaan mitata esimerkiksi klikkauksia, ostotapahtumaan johtaneita klikkauksia jne. Digin avulla voidaan kohdentaa ja segementoida monellakin eri tavalla. Eikä pidä unohtaa, että digitaalisuus on maailman laajuinen mahdollisuus.


Huom! Nämä siis omia pohdintojani, eivätkä välttämättä mitään totuuksia. Jotain totuuden jyvää varmasti kuitenkin kokemuksen kautta mukana :D 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Viimeinen postaus: Ansaintalogiikka, kiertotalous ja pohdintoja kurssista

Asiakkuuden hallinta part. 2

Dynamics365 -järjestelmä: Pohdintaa ja mietteitä luennon jälkeen